2010. augusztus 13., péntek

A harmadik kendőm...

, de ígérem tíz után már nem számolom.


A fonalat legkedvesebb sógornőmtől kaptam ajándékba. Moncsinak udvari festője, festői, nekem családi festőm van. (ez volt a bejegyzés vicces része) Mindig úgy kezeltem ezt a fonalat, hogy olyan hirtelen sárga, és ebből egy telekendőt fogok készíteni. Ne a minta legyen a főszereplő, hanem a fonal színe.


A gombolyítás után megtorpantam, emiles-segítség és majdnem eltévelyedtem az eredeti elképzelésemtől. Beleszerettem egy nagyon mintás kicsi kendőbe. De győzött a fonal színe és lett belőle sima kötéssel, rém egyszerű széllel egy csinos darab. 130X65.


E leírás alapján dolgoztam, de az enyém egy rövidített változat. Nálam még nem ösztönös a yard méter átváltás.



13 megjegyzés:

Csilla írta...

Nagyon szép lett. Bár szerintem a fonal elbírtvolna egy bonyolultabb mintát is, de én nem értek hozzá csak amit másoknál látok... A fotókról inkább zöldesnek tűnik némi sárgás és fehéres beütéssel, de tetszik, olyan finomak a színváltások. Nagyon szép ez a szegély minta ( a leírást valamiért nem nyítja meg nekem). Viseld egészséggel!

Macus írta...

Nagyon belejöttél a kendőzésbe. Nekem tetszik, hogy csak a szegélyen van csipke.

Irenka írta...

Nagyon szép! A sima részen gyönyörűen érvényesül a fonal, a szegély pedig elegánssá teszi. (Úgy írok, mintha szakérteném a témát, nem? :))

Mosolyrend Évi :) írta...

Különleges lett :)
Nagyon tetszik!

PETUNIA írta...

Szép darab! A színe mostanság nagyon kedves nekem, következő (3.) kendőcském talán már sárga lesz. :o)

Jutka írta...

Szépségesre sikerült!
Én is gondoltam már egy hasonló kendő kötésére, te nagyon belejöttél! A talin ott volt ez a fonal is?
Piszkosul várom a számolatlan kendőidet:))

Amanda írta...

Lánykák, köszönöm. Most kendőileg leállok, lánykámnak készítek pulcsit. Lila ezüst szállal átszőtt fonalból, egyszerű csavart-csipke mintával. Őszi ovis-modell.
Csilla: javítottam a linket, köszi az észrevételt. A fonal sárga és zöld kombinációja, de valójában a sárgához áll közelebb.
Irenka: akinek már jár kötőtű a kezében, szakérti a témát.
Jutka: a talin is mutogattam. Egyenlőre az eddig látott háromféle gyapjam van. A barnából és a lilából még van bőven, úgyhogy a következő kendők ilyenek lesznek. Remélem a mintákkal azért egy kis változatosságot tudok becsempészni a szegényes színválasztékomba.

Gabella írta...

Hát ez amilyen egyszerű, olyan nagyszerű! Ügyi vagy! Nagyon belejöttél!

Kriszti írta...

Nagyon szép lett a kendő. Ez belopta magát a szívembe. Régóta készülök már én is egy simább kendő kötésére.

Jó dolog egy ilyen családi festő. :)

Névtelen írta...

Tényleg nagyon belejöttél a "kendőzésbe"... és nagyon szép lett, bár a sárga színnel én egyáltalán nem vagyok barátságban érdekes módon.Visszanéztem a többit is, a lilás lett a kedvencem, amit a kislányodnak készítettél.
Szép hétvégét nektek:))!

Anice kötős blogja írta...

Jaj Amanda, nem is tudom mér' csak most jövök, de ez a kendő szuper, a házi festőd is-klassz a színe.

Györgyi írta...

Rég jártam erre, így csak bámulok mennyi szépséget alkottál!
Főleg ez a sárga kendő tetszik, a NEKED "rém egyszerű szél" pedig tényleg különlegessé teszi. Jól össze hoztad, érvényesül a fonal is, de a minta még emel rajta.
Laikusként nekem profinak tűnik. :))

Amanda írta...

Annice: örülök, hogy megérkeztél, innen nem lehet elkésni.
Györgyi: köszönöm, örülök, hogy újra itt vagy!