2021. február 7., vasárnap

Hópehyely

Hosszasan írhatnék arról, hogy az idei tél megint nem olyan lett, amilyen én szeretnék. Szerintem évek óta nem volt igazi, szép, hideg telünk. Mert ennek most van itt az ideje. Nem márciusban, vagy áprilisban, hanem igenis most. Emlékeimben nagyon hideg és havas februárok vannak. 
1984-ben 10 éves voltam. Egy februári napon arra ébredtünk, hogy csak azért tudjuk a ház ajtaját kinyitni, mert befelé nyílik. A szél telerakta az udvart hóval, a ház falán egész magasan. Az ajbóban talán egy-másfél méter magasan állt a hó. Az egész udvar dombos volt, hol magasabban hol alacsonyabban állt a hó. Az iskolába úgy mentünk, hogy a járda melletti kerítések teteje a térdünknél volt. Persze a fél osztály nem jött suliba, ők voltak a buszosok, és mi is elkéstünk. Arra nem emlékszem, hogy volt-e rendívüli tanítási szünet. Arra viszont nagyon jól emlékszem, hogy az utca végén a kereszteződést katonai járvűvel tették járhatóvá. Iszonyatosan magas hófalak maradtak az út két oldalán miután elmentek. Azon aztán lehetett jókat játszani.  Úgy emlékszem a gyerekkoromra, hogy rengeteget vagyunk kinn, csúszkálunk vagy hógolyózunk. Vagy éppen a hóba kitaposott utakon fogócskázunk. Még sötétben is,  az utcai lámpák fényénél játszottunk. Akkor még nem volt az utcánk lekövezve, földes utca volt. Így arra felé nem sóztak. Csak néhány autó volt az utcában, azok kitaposott nyomán csúszkáltunk. Olyan és abban a cipőben, ami jól csúszott. Legyen elég annyi, hogy ez nem mindig a téli csizma volt. 
A minta már régen tervben volt.  Vagyok így néhány mintával, pl. hogy kora tavasszal hóvirágot kell hímeznem, karácsonykor fagyöngyöt és télen hópelyhet. 
A mintát Palkó készítette, visszakerestem Nektek.  Kicsit változtattam rajta, az arc helyett egy gombot varrtam. Fehér farkasfoggal egészítettem ki, és egy hosszított párnácskát készítettem belőle. Barbaral Iced Blue fonalat használtam. Biztosan van aki a végére ért,  vagy  van aki emlékszi rá: a fonalat Palkó hónapos sal-jához vettem, ezzel készült a január. 










Itt az agyalás pillanatai. Mert volt elképzelés, de megfelelő kiegészítő kiválasztása egész hosszú időt vett igénybe. 




 Születésnapi ajándék lesz belőle. Egy szép sál, egy könyv és könyvjelző, meg még néhány finomság mellé. 

4 megjegyzés:

Timi írta...

Csodaszép lett!!! ♥ ♥ ♥

Rita írta...

Ezek szerint egyidősek vagyunk!
Nálunk (Svo.) most épp igazi, hideg tél van. Igyekszem kihasználni, mert nálunk sincs minden évben ilyen hideg.
Nagyon szép lett a hópelyhed!

Palkó írta...

Szerintem is csodaszép lett, köszönöm, hogy kihímezted a mintát! :)

1984-ben...? Erre nem emlékszem... de 1986 januárjában akkora hó volt, térdig érő, a magas szárú csizmám szárába minden lépésnél belepotyogott, mikor próbáltam bejutni az egyetemre a vizsgára... igen, szerintem is voltak nagy telek, nagy havazások régebben, de bevallom, én nem vágyom rá...

csipike írta...

Szép lett! :-)
Ó azok a régi telek, mi is kint játszottunk annyira jó volt. A múltkor mikor esett az a 2 centis hó, csak azt láttam hogy kézben viszik a szánkókat mert addigra már elolvadt a járdán is, pedig sok kisgyerek álma lenne.