2022. január 25., kedd

A Vuk sosem megy ki a divatból!

Messziről kezdem: farmer és poló. De nem akármilyen poló. Színes alapon egy nagy kép, vagy minta. De nem akármilyen kép, vagy minta. Irodalmunk nagyjait hordom magamon. József Attila, Radnóti, Babits, a Nyugatosok végtelen sorban. Idézetek, versek és képek. 
Karácsony előtt a munkahelyi butikban próbáltam egy nagyon szép karácsonyi tunikát. A ruha tényleg szép volt, de valahogy sehogy sem állt rajtam. Nem az enyém volt, nem én voltam. Aztán valaki rám szólt: maradj a magyar irodalomnál, Téged úgy szeretünk. 
Akkor maradok. Évek óta ha beszélgetés közben elhangzik egy olyan szófordulat, akkor én folytatom és jön egy vers részlet, vagy jön az egész vers. Ilyen formában gyakran előkerülnek Arany, Petőfi és József Attila versei. Lassan én lettem a versmondó lány. Aki karácsonykor Ady Endrével és Juhász Gyulával kíván boldog karácsonyt. Aki január elsején Nagy Lászlóval mond áldást mindenkire. Aki nemcsak a Magyar Kultúra Napján "kéri számon" a környezetén a Himnusz összes versszakát. 
Külön örülök annak, ha az internek hullámai egy-egy évfordulót elém sorolnak. 
Akkor a ma: Fekete István születésnapjára. Akinek csak annyit üzennék: A Vuk sosem megy ki a divatból!

" Hát buta vagyok én, Karak?
Nem vagy buta, csak még keveset tudsz!"














 

5 megjegyzés:

eltamaz elmithaly írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
eltamaz elmithaly írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
eltamaz elmithaly írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
FOOTBALL 88KH írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Mark edision írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.