2011. április 6., szerda

A szépen felöltöztetett Húsvét,

avagy a kockás belsejű táska rövid története.


Azt hiszem sokaknak ismerős a történet. A szépen felötözött apa, ing, nyakkendő, zakó és a szépen felöltöztetett fia, az aktuális meseceleb-es pulcsi, elindulnak meglocsolni a lyányokat. Mert ez faluhelyen márcsak így megy. A lyányok pedig hímes tojással jutalmazzák a lassan kihaló locsolkodó egyedeket. Ha ügyes a legényke, vagy elég hosszú a lista, akkor nem egy, nem kettő, de legalább karácsonyig kitartó csokitojás mennyiséget képes összegyűjteni. Ha nem elég szerencsés, rosszul választott találkozhat alig főtt, de hímesnek álcázott tojással is. Ez a töréspróbán nem megy át, és lehet, hogy anya mosópora is megbukik a makacs tojásfolt teszten.


A férfiakon lévő ruházat zsebeinek száma nem nő egyenes arányban a begyűjtött ajándékok számával, és akkor még a kölnis üvegnek látszó fegyverekről és azok tárolásáról nem is beszéltem.

Azt hiszem az unokáim is élvezni fogják, és ez a csúfság nálunk esett meg, amikor is a krasznajamoszkva már nem fért bele a zakó zsebébe, hanyag eleganciával landolt a járólapon, majd hangos csattanással, szilánkesővel és gáztámadással jelezte, hogy földet ért. A döbbenet néhány másodperce alatt úgy beleívódott a fúgába, hogy még a következő néhány Húsvéton feltűnt a jelentléte, mint a szilveszteri konfetti, ami még az esemény után néhány évvel innen-onnan előkerül.


De térjünk vissza főhőseinkhez. A szépen felöltözött apa, és meseceleb-es gyereke remegve áll a leküzdendő akadály előtt, ott tornyosul felettük a locsoló-vers elmondásásnak, vagy inkább el nem mondásának réme. Az anyák szeme fénye remegő térdekkel kezdi: Én kis kertész legény vagyok, az apa remegő gyomorral, a sonkáért, vagy a sonkától, vár.

Még a tortúra szerves része, a jól megérdemelt hímes, vagy nem hímes tojás és egyéb ajándékok kiválasztása.

Majd egy újabb tortúra veszi kezdetét, hova a p..-ba tegyem, címmel. Zakó alsó, fölső zsebe dugig, de még a nadrág hátsó zsebe terhelhető. És attól függ, hogy az objektumot mivel közelítették meg, hogy mikor lesz a tojásból palacsinta. Ha ez autóval történt, akkor a történetnek ott, rögtön vége, ha egyéb járművel, láb-busszal, akkor a tojás élete még a hazaérkezést követő első fotelba ájulásig tart. És a szépen felöltözött apa elterülésének folyamányaként, a szépen felöltözött és időközben a feje felett kölnifelhőt cipelő anya füle hallatára, a szépen felöltöztetett gyerek hangos ordításba kezd...


...ene, ha ez így történne. De nem, mert ekészült ez a tojás gyűjtő táska. A képen nem látszik, de a szet része egy bazi nagy zsák, amibe a pénz gyűlik.










Az hiszem, hogy a saját Húsvétunkig elkészítem a fiam tojás-gyűjtő táskáját is, ha időm engeni Manka-mintájával, ha nem akkor ez lesz a B-terv. A lányom még nem döntötte el az idei év tojás-festő technikáját,- még nem tudni, idén mi a trendi, azért remélem, hogy nem a tojás-patkolás-, tavaly írókáztunk. De annyi bizonyos, hogy nálunk minden kis locsoló a tojás mellé ezekhez hasonló szívecskéket is kap.

12 megjegyzés:

Timi írta...

Oh, ez a táska nagyon szuper lett!!! Kockás is, nyuszis is :o)! Fantasztikusan eltaláltad!!! És azok a szívek!! Nagyon tetszenek :o)!!!

Rita írta...

Nagyon de nagyon jó lett a tatyó!!! S micsoda szép színekben pompáznak a Tilda-szivek! Büszkén indulhat majd a kislegény locsolni!

Irenka írta...

Mondtam már, hogy nagyon bírom a stílusod? Ha még nem, akkor most mondom :)
Annyira olvastam, hogy gyönyörködni el is felejtettem, de az rémlik, hogy helyes tatyót és jópofa szíveket láttam.

szaberka írta...

Jó, hogy nem volt itt senki a közelemben, mert csak azt hallotta volna, hogy netezek és nagyon röhögök valamin...
(A kézimunkák meg egyébként cukik.)

Névtelen írta...

Szuper a táska , nagyon izlésesen van elkészítve.
Szerencsések a locsolkodók , hogy ilyen szép szivecske lesz a jutalmuk!

Amy-kreatív írta...

Szia!
Tetszenek a nyulaid!
Ma én is kiszabtam 1 párat.
Ja, és én is:_ ''Tudományos munkatárs vagyok a gyermekfejlődés és emberi kapcsolatok területén.''* *
csak én Baranyában... :)))
http://amy-kreativ.blogspot.com/

Lana írta...

Nagyon szépek a szívecskék. És a táska is. Gondolkodok én is, hogy a kislányomnak is varrok ilyen nyuszis táskát...

Jutka írta...

Sikerült felülmúlnod önmagad:)
Nagyon tetszett az irományod a a kockás, nyuszis szívecskéid egyszóval már megint minden:)
Ügyes vagy!

Jutka írta...

Elfelejtettem írni az előbb nagyrészt a te hatásodra én is varrtam szívecskét:)))

Amanda írta...

Köszönöm, köszönöm!
Itt is elmondható, hogy a variációk száma végtelen, még jóhány szivecskével előugrok Húsvétig, vagy jövő Húsvétig.
Jutkám, ennek igazán örülök. Viszont nagyon sajnálom a köztünk lévő távolságot, jó társaság lennénk.

Amanda írta...

Néha az eszement felem felülkerekedik és magam is meglepem egy-egy jól megírt bejegyzéssel.

Gabella írta...

Döbbenet! Hozzánk (hál'isten!) nem jön senki locsolni. Vagyis rokonokat nem várunk, mást meg ugye nem engedek be, még hajnalban kihúzzuk a csengőt... A gyerek meg csak a mamákhoz megy, szóval nálunk kihalt a húsvéti hagyomány. Felemás érzéseim vannak ezügyben... De a nyuszis szatyorkád nagyon aranyos!